Aplikacje mobilne dla firm

Dlaczego Twoja firma potrzebuje aplikacji mobilnej?

Żyjemy dziś w czasach gdy smartfony stały się powszechne niczym chleb. Daremno szukać osoby, która nie posługuje się tym cudem techniki. O dziwo, telefon dziś służy nam częściej do sprawdzania informacji, załatwiania niezbędnych spraw online, niż do dzwonienia (niegdyś podstawowa cecha telefonu). Starzy i młodzi, zamożni i biedniejsi – niemal wszyscy są dziś wyposażeni w smartfony. Będąc w ciągłym ruchu, nie możemy sobie dłużej pozwolić na czekanie na moment, gdy znajdziemy się przed laptopem – wszystko musi być zrobione w danej chwili. Ludzie używają swoich urządzeń mobilnych do realizacji codziennych potrzeb, takich jak rezerwacja taksówki, codzienne zakupy czy zakup biletów online. To jeden z powodów, dla których dedykowane aplikacje mobilne przebojem zdobywają coraz to nowe terytoria. Przywykliśmy już do aplikacji mobilnych używanych w dziedzinie komunikacji, mediów społecznościowych, bankowości, opieki zdrowotnej czy edukacji. Jednak aplikacje mobilne dla firm nie znają ograniczeń branżowych, sprawiają że każda firma, która oferuje je klientom, zyskuje przewagę na rynku.

Jakie korzyści przynosi firmie posiadanie dedykowanej aplikacji mobilnej?

  • Interakcja z Klientem, która buduje zaufanie do marki. Im bardziej Twoi odbiorcy Ci ufają, tym większe prawdopodobieństwo, że zainteresują się późniejszymi propozycjami sprzedaży, a nawet zaangażują się w Twoją markę. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej dla firm pokażesz użytkownikom, dlaczego powinni Ci ufać, pokazując (zamiast mówić), co reprezentuje Twoja marka. Dedykowane aplikacje mobilne wzmacniają Twoją markę i edukują Twoich klientów

  • Zasięg – aplikacje mobilne dla firm docierą do większej liczby użytkowników. Kiedyś promowałeś swoją firmę za pomocą magnesów, ulotek, reklam i billboardów, dziś wystarczy wejść do świata mobilnego, aby wszystko mieć w zasięgu ręki. Dedykowana aplikacja mobilna jest doskonałym narzędziem do informowania użytkowników o nowych produktach i ofertach. Daje także większe szanse na dotarcie do młodej grupy klientów, którzy dorastali w czasach intensywnego rozwoju nowych technologii i chcą mieć możliwość załatwienia wszystkich spraw za pomocą smartfona w jak najprostszy sposób (np. młodzież woli korzystać z aplikacji mobilną do zakupu biletów na komunikację publiczną, niż pamiętać o posiadaniu gotówki przed podróżą autobusem czy pociągiem, dlatego korzystają z aplikacji moBILET);

  • Dedykowana aplikacja mobilna dla firm może być wykorzystana do wprowadzania w niej programów lojalnościowych – świetnym przykładem może być tu Starbuck, który wprowadził nagrody za zakupy wyłącznie dla subskrybentów aplikacji. Co więcej, poprzez tą aplikację, klient może zapłacić za kawę, co jeszcze bardziej ułatwia zakupy. Aplikacja mobilizuje do zakupu kawy i innych przysmaków w Starbuck, dzięki dodanym korzyściom. Gdy Klient widzi, że jego korzyści (punkty) sumują się w czasie rzeczywistym, jest pod wrażeniem i będzie bardziej skłonny do ponownych zakupów w przyszłości. Dzięki swojej aplikacji, Starbuck zdecydowanie wyprzedził konkurencję i pozytywnie wyróżnił się na jej tle;

  • Obsługa Klienta wchodzi na inny poziom. Ponieważ już ponad 5 miliardów ludzi na świecie ma obecnie urządzenia mobilne o dużej mocy w zasięgu ręki przez 24h na dobę, a 80% czasu w Internecie spędzamy na urządzeniach mobilnych dlatego prawdziwym przełomem w obsłudze klienta są dedykowane aplikacje mobilne dla firm. To już nie jest interakcja z uśmiechniętym sprzedawcą, dostępnym przez określony czas, z lepszymi i gorszymi dniami, nastrojami, wydajnym bardziej lub mniej. Dzięki obecności na urządzeniach mobilnych, zawsze będziesz wiedzieć, że prezentujesz Klientowi tę samą twarz – profesjonalny interfejs dostosowany specjalnie do zapewnienia im najlepszych doświadczeń. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej Twoja firma zawsze jest z klientem, w każdym miejscu na świecie i o każdej porze. Tak więc, jeśli obsługa klienta jest jednym z Twoich głównych priorytetów (a tak powinno być), wchodzi na inny poziom. Ponieważ już ponad 5 miliardów ludzi na świecie ma obecnie urządzenia mobilne o dużej mocy w zasięgu ręki przez 24h na dobę, a 80% czasu w Internecie spędzamy na urządzeniach mobilnych dlatego prawdziwym przełomem w obsłudze klienta są dedykowane aplikacje mobilne. To już nie jest interakcja z uśmiechniętym sprzedawcą, dostępnym przez określony czas, z lepszymi i gorszymi dniami, nastrojami, wydajnym bardziej lub mniej. Dzięki obecności na urządzeniach mobilnych, zawsze będziesz wiedzieć, że prezentujesz Klientowi tę samą twarz – profesjonalny interfejs dostosowany specjalnie do zapewnienia im najlepszych doświadczeń. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej Twoja firma zawsze jest z klientem, w każdym miejscu na świecie i o każdej porze. Tak więc, jeśli obsługa klienta jest jednym z Twoich głównych priorytetów (a tak powinno być), aplikacje mobilne są odpowiedzią na podniesienie satysfakcji klientów we wszystkich dziedzinach.


Kiedy Domino’s Pizza stworzył dedykowaną aplikację mobilną do zamawiania dostawy lub odbioru jedzenia w sklepie, w samej tylko Wielkiej Brytanii odnotowano 28-procentowy wzrost e-commerce w półrocznych zyskach przed opodatkowaniem. W rzeczywistości urządzenia mobilne stanowią obecnie 52 % ich zamówień online.

Jeśli nie korzystasz z aplikacji mobilnej dla firm, która zachęca do większej liczby zakupów, a jednocześnie ułatwia klientom kliknięcie przycisku „kup” i sprawia, że jest to bardziej ekscytujące, tracisz ogromną część klientów na stale rozwijającym się rynku. Szyta na miarę aplikacja mobilna dla firm jest nie do przecenienia.